Jumaat, 29 Ogos 2014

Ebook Belajar Asas Blog

Pada masa kini sudah ramai menyedari tentang kepentingan blog. Blog bukan sekadar sebagai catatan suka duka kehidupan penulis, malah sebagai sebagai salah satu cara berkongsi kisah inspirasi dan motivasi.

Blog bukan sekadar wadah berkongsian kemahiran dan minat, malah blog juga membantu penulis membina pengaruh dan memperkenalkan diri kepada khalayak umum.

Dalam era membeli belah dalam talian menjadi pilihan ramai, blog menjadi medium yang sangat kukuh untuk mempromosikan perniagaan yang dijalankan. Blog bukan sahaja mampu menukar pengikut kepada pelanggan malah mampu menarik khalayak melalui enjin carian Google.

Maka dengan matlamat dan tujuan berblog seperti itu, pembinaan blog tidak boleh hanya dengan hentam kromo dan berguru dengan Encik Google sahaja. Bimbingan dan panduan adalah perlu untuk membina blog yang berkualiti.



Memperkenalkan Ebook Belajar Asas Blog tulisan Puan Masayu Ahmad, pengasas Akademik Bekerja Di Rumah (ABDR). Ebook ini sarat dengan info dan maklumat penting bagaimana menghasilkan blog dari mula, hingga terbina sebuah blog yang berkualiti.

Berikut adalah kandungan utama Ebook Belajar Asas Blog;

Bab 1: Analisa Penentuan Tajuk Blog
(Berdasarkan pengalaman dan kepakaran)
Bab 2: Pendapatan Pasif/ Aktif Melalui Blog & Ebook
Bab 3: Langkah Demi Langkah Blog
Bab 4: Rancang Penulisan
Bab 5: Menyusun Bab
Bab 6: Tips Penulisan
Bab 7: Tulisan Berpengaruh
Bab 8: Motivasi Menulis
Bab 9: Panduan Temuramah
Bab 10: Asas Suntingan
Bab 11: Mengurus Ebook/ Manuskrip Pertama


Menariknya, kita juga akan diberi panduan asas bagaimana mengurus ebook dan manuskrip hasil dari penulisan blog. Hebat!

Menarik bukan? Lebih menarik Ebook hebat ini hanya RM50.00 sahaja. Dapatkannya segera dan jangan berlengah untuk mula mebina sebuah blog yang berpengaruh!

Dapatkan lebih banyak koleksi Ebook bermanfaat DI SINI (klik).
 
Sekiranya anda perlukan bimbingan sertai mana-mana kelas online kami dan seorang guru online bertugas akan membantu anda. Dapatkan info pakej kelas online DI SINI (klik).

Untuk pertanyaan lanjut atau pembelian hubungi saya:

Zefa Nor Asmara Jubir
Pengurus Online
Akademik Bekerja Di Rumah
Email: zefa_asmara@yahoo.com
Whatsapp: 011-11537821
 
 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Terima kasih meninggalkan jejak di sini :D